Over POM

POM helpt organisaties in uiteenlopende sectoren om beter, sneller, klantvriendelijker en socialer te incasseren, tegen lagere kosten. Met onze oplossingen bieden we organisaties én hun klanten gemoedsrust. Daarom staat POM voor ‘Peace of Mind’.

Persoon werkt op laptop, zittend in kleermakerszit en een OK-gebaar makend

Onze missie

Een prettige en moeiteloze betaalervaring bieden, daar doen we het voor! Gebruik je POM, dan betaal je met een glimlach. Dat doen we door ons geavanceerde technische platform te combineren met een mensgerichte benadering. Zo maken we het betaalproces slimmer, eenvoudiger en socialer én verbeteren we de performance van organisaties.

Wij bieden gemoedsrust in de administratie. Elke mogelijke hindernis of obstakel in het betaalproces werken we weg, zodat er voor een klant geen reden is om niet meteen te betalen.
Johannes Vermeire, co-founder

Kernwaardes

Onze kernwaarden vormen de essentie van wie we zijn en wat we nastreven: slim, innovatief, praktisch, vriendelijk en deskundig. Samen geven ze richting aan onze missie om een aangename en moeiteloze betaalervaring te bieden.

Slim

Bij POM kijken we verder dan de horizon. We gebruiken onze intelligentie en jarenlange ervaring om vooruit te denken en oplossingen te bieden die echt werken.

Innovatief

Altijd nieuwsgierig en op zoek naar nieuwe wegen om dingen te verbeteren: innovatie zit in ons DNA. Afgelopen jaren hebben we vele innovaties gelanceerd en we blijven voorop lopen in de sector door voortdurend te investeren in nieuwe technologieën en processen.

Praktisch

Bij POM houden we de dingen graag helder en direct. We bieden makkelijke en flexibele oplossingen die doen wat ze moeten doen. Eenvoud en efficiëntie staan voorop in al onze producten en diensten.

Vriendelijk

Elke interactie met POM voelt als een warm welkom. We benaderen elke situatie met een glimlach en een open mind, omdat we geloven dat vriendelijkheid de sleutel is tot langdurige relaties.

Deskundig

Bij POM combineren we warmte met expertise. We zijn de vertrouwde partner waar je op kunt rekenen; altijd klaar om je te begeleiden met slimme oplossingen en adviezen. Onze passie voor ons vak maakt ons elke dag beter.

Onze visie

Financiële gezondheid is belangrijk, voor bedrijven én hun klanten. Soms kunnen mensen onbedoeld in de schulden belanden. Een gebeurtenis die iemands leven op zijn kop zet, een gebrek aan financiële kennis of de administratie die niet op orde is, bijvoorbeeld. Maar het kan ook misgaan door beperkte betaal- of aflossingsmogelijkheden. We kunnen dit voorkomen met slimme digitale technieken die op het juiste moment en in de juiste vorm de betaling faciliteren.

Daarbij houdt niemand van vervelende handmatige processen die je ook nog eens steeds opnieuw moet uitvoeren. Met automatisering maak je betalingsprocessen niet alleen inzichtelijk, maar ook eenvoudiger en minder foutgevoelig. Zo wordt het betalingsproces een fluitje van een cent, zonder gedoe. En de betaling zelf? Die hoort gewoon bij een prettige gebruikerservaring, als onderdeel van een formidabele klantreis!

Creëer het optimale debiteurenbeheerproces met POM!

Gezicht van een persoon met een bril op die op een beeldscherm concentreert
What the world really needs, is more love and less paperwork. Dat zei Pearl Bailey in de jaren 50. Voor meer liefde kunnen we niet zorgen, voor minder papierwerk wel.
Tom Totté, co-founder
+2.800

Klanten

in uiteenlopende sectoren in binnen- en buitenland

+1,5 mio

Betaaltransacties

per maand

(en groeiend)

70%

< 10 dagen

betaalt gemiddeld binnen 10 dagen na ontvangst

93%

Tevredenheid

Score op basis van meer dan 2,1 miljoen reviews

Een beetje geschiedenis

2024

Mail to Pay Group gaat POM heten in 🇳🇱 en 🇩🇪

POM staat in de FT1000: de snelst groeiende bedrijven in Europa

Nieuwe functionaliteit ‘Facturen’ in de Payconiq by Bancontact-app

2023

Primeur: met je handpalm betalen voor het goede doel

Genomineerd voor de IvKM Credit Management Innovation Award 2023

FOD Justitie doet beroep op POM voor digitale afbetalingsplannen voor boetes

2022

POM en Mail to Pay bundelen hun krachten

Partnerships met software voor overheden (Cipal Schaubroeck, Cevi, ...)

Voor het eerst op de Deloitte Technology Fast 50 lijst (26e plaats)

POM ontvangt label Baanbrekende Werkgever '22

2021

One-click-payments voor energiefacturen van Luminus

Vlaamse Belastingdienst wordt klant bij POM

Lancering POM Business App

2020

Genomineerd voor Beste API van het Jaar (Digitaal Vlaanderen)

Steeds meer ziekenhuizen worden klant, ook in Franstalig België (CUSL, Groupe Jolimont)

2019

Eerste POM QR-codes op verkeersboetes FOD Justitie

Genomineerd voor Beloftevolle KMO van het Jaar (UNIZO)

Samenwerking met Nederlandse betaalprovider Buckaroo

2018

Innovatiesubsidie van de Europese Unie (Horizon 2020)

POM tankt extra kapitaal (€ 830K) via Be Angels en BAN Vlaanderen

Geselecteerd voor groeiprogramma BEyond

2017

Deelname aan Startupbootcamp accelerator programma

Finalist Belgium’s New Brand of the Year

Eerste grote contracten: Luminus, Xerius

2016

Winnaar start-up pitch battle FinTech Belgium

Lancering van de POM app

2015

Eerste POM partner overeenkomst (Group Joos)

Deelname aan het Startit @KBC accelerator programma

2011

Eerste LOI’s van potentiële klanten

Oprichting Mail to Pay

Internationaal team 🇪🇺

POM bouwt op de kennis van een internationaal team van experts en technici met jarenlange ervaring in de betaal- en creditmanagementwereld. Naast het hoofdkantoor in Alblasserdam 🇳🇱, hebben we kantoren in Antwerpen 🇧🇪 en Emsbüren 🇩🇪.

POM ons hele team in een groepsfoto

Wil jij deel uitmaken
van ons team?

Een baan bij POM is meer dan alleen werken. Wil je deel uitmaken van ons team en mensen, organisaties en bovenal jezelf Peace of Mind bezorgen?