Over POM
POM helpt organisaties in uiteenlopende sectoren om beter, sneller, klantvriendelijker en socialer te incasseren, tegen lagere kosten. Met onze oplossingen bieden we organisaties én hun klanten gemoedsrust. Daarom staat POM voor ‘Peace of Mind’.
Onze missie
Een prettige en moeiteloze betaalervaring bieden, daar doen we het voor! Gebruik je POM, dan betaal je met een glimlach. Dat doen we door ons geavanceerde technische platform te combineren met een mensgerichte benadering. Zo maken we het betaalproces slimmer, eenvoudiger en socialer én verbeteren we de performance van organisaties.
Wij bieden gemoedsrust in de administratie. Elke mogelijke hindernis of obstakel in het betaalproces werken we weg, zodat er voor een klant geen reden is om niet meteen te betalen.
Kernwaardes
Onze kernwaarden vormen de essentie van wie we zijn en wat we nastreven: slim, innovatief, praktisch, vriendelijk en deskundig. Samen geven ze richting aan onze missie om een aangename en moeiteloze betaalervaring te bieden.
Bij POM kijken we verder dan de horizon. We gebruiken onze intelligentie en jarenlange ervaring om vooruit te denken en oplossingen te bieden die echt werken.
Altijd nieuwsgierig en op zoek naar nieuwe wegen om dingen te verbeteren: innovatie zit in ons DNA. Afgelopen jaren hebben we vele innovaties gelanceerd en we blijven voorop lopen in de sector door voortdurend te investeren in nieuwe technologieën en processen.
Bij POM houden we de dingen graag helder en direct. We bieden makkelijke en flexibele oplossingen die doen wat ze moeten doen. Eenvoud en efficiëntie staan voorop in al onze producten en diensten.
Elke interactie met POM voelt als een warm welkom. We benaderen elke situatie met een glimlach en een open mind, omdat we geloven dat vriendelijkheid de sleutel is tot langdurige relaties.
Bij POM combineren we warmte met expertise. We zijn de vertrouwde partner waar je op kunt rekenen; altijd klaar om je te begeleiden met slimme oplossingen en adviezen. Onze passie voor ons vak maakt ons elke dag beter.
Onze visie
Financiële gezondheid is belangrijk, voor bedrijven én hun klanten. Soms kunnen mensen onbedoeld in de schulden belanden. Een gebeurtenis die iemands leven op zijn kop zet, een gebrek aan financiële kennis of de administratie die niet op orde is, bijvoorbeeld. Maar het kan ook misgaan door beperkte betaal- of aflossingsmogelijkheden. We kunnen dit voorkomen met slimme digitale technieken die op het juiste moment en in de juiste vorm de betaling faciliteren.
Daarbij houdt niemand van vervelende handmatige processen die je ook nog eens steeds opnieuw moet uitvoeren. Met automatisering maak je betalingsprocessen niet alleen inzichtelijk, maar ook eenvoudiger en minder foutgevoelig. Zo wordt het betalingsproces een fluitje van een cent, zonder gedoe. En de betaling zelf? Die hoort gewoon bij een prettige gebruikerservaring, als onderdeel van een formidabele klantreis!
Creëer het optimale debiteurenbeheerproces met POM!
What the world really needs, is more love and less paperwork. Dat zei Pearl Bailey in de jaren 50. Voor meer liefde kunnen we niet zorgen, voor minder papierwerk wel.
Klanten
in uiteenlopende sectoren in binnen- en buitenland
Betaaltransacties
per maand
(en groeiend)
< 10 dagen
betaalt gemiddeld binnen 10 dagen na ontvangst
Tevredenheid
Score op basis van meer dan 2,1 miljoen reviews
Een beetje geschiedenis
Mail to Pay Group gaat POM heten in 🇳🇱 en 🇩🇪
POM staat in de FT1000: de snelst groeiende bedrijven in Europa
Nieuwe functionaliteit ‘Facturen’ in de Payconiq by Bancontact-app
Primeur: met je handpalm betalen voor het goede doel
Genomineerd voor de IvKM Credit Management Innovation Award 2023
FOD Justitie doet beroep op POM voor digitale afbetalingsplannen voor boetes
POM en Mail to Pay bundelen hun krachten
Partnerships met software voor overheden (Cipal Schaubroeck, Cevi, ...)
Voor het eerst op de Deloitte Technology Fast 50 lijst (26e plaats)
POM ontvangt label Baanbrekende Werkgever '22
One-click-payments voor energiefacturen van Luminus
Vlaamse Belastingdienst wordt klant bij POM
Lancering POM Business App
Genomineerd voor Beste API van het Jaar (Digitaal Vlaanderen)
Steeds meer ziekenhuizen worden klant, ook in Franstalig België (CUSL, Groupe Jolimont)
Eerste POM QR-codes op verkeersboetes FOD Justitie
Genomineerd voor Beloftevolle KMO van het Jaar (UNIZO)
Samenwerking met Nederlandse betaalprovider Buckaroo
Innovatiesubsidie van de Europese Unie (Horizon 2020)
POM tankt extra kapitaal (€ 830K) via Be Angels en BAN Vlaanderen
Geselecteerd voor groeiprogramma BEyond
Deelname aan Startupbootcamp accelerator programma
Finalist Belgium’s New Brand of the Year
Eerste grote contracten: Luminus, Xerius
Winnaar start-up pitch battle FinTech Belgium
Lancering van de POM app
Eerste POM partner overeenkomst (Group Joos)
Deelname aan het Startit @KBC accelerator programma
Eerste LOI’s van potentiële klanten
Oprichting Mail to Pay
Internationaal team 🇪🇺
POM bouwt op de kennis van een internationaal team van experts en technici met jarenlange ervaring in de betaal- en creditmanagementwereld. Naast het hoofdkantoor in Alblasserdam 🇳🇱, hebben we kantoren in Antwerpen 🇧🇪 en Emsbüren 🇩🇪.
Wil jij deel uitmaken
van ons team?
Een baan bij POM is meer dan alleen werken. Wil je deel uitmaken van ons team en mensen, organisaties en bovenal jezelf Peace of Mind bezorgen?